Kalendarze jako forma promocji Twojej firmy
Zwiększenie rozpoznawalności dowolnej firmy na rynku, to niewątpliwie jedna z większych bolączek niejednego przedsiębiorcy. Comiesięczne zwiększanie budżetu na reklamy sponsorowane na Facebooku, w radiu czy choćby w telewizji – przynosi mniejsze bądź większe skutki. Mało kto jednak wie, że tym, co najczęściej przynosi zadowalające efekty – niewątpliwie jest kalendarz reklamowy.
Kalendarze jako forma promocji
Czym są kalendarze dla firm? To nic innego jak zawoalowana forma promocji naszej firmy. Wystarczy wyobrazić sobie sytuację, w której na biurku bądź ścianie dowolnego biura w kraju, znajduje się kalendarz z naszym logo oraz najważniejszymi informacjami o firmie. Jakie skutki może przynieść taki efekt? Ano takie, że dany pracownik biurowy przez okrągły rok będzie spoglądał na logo naszej firmy. Po jakimś czasie zacznie kojarzyć naszą branżę oraz asortyment jakim dysponujemy. W taki sposób zyskujemy duże prawdopodobieństwo uzyskania przyszłego klienta.
Jeśli takie biuro dopuszcza w swoje struktury interesantów, prawdopodobieństwo rozpowszechnienia rozpoznawalności naszej działalności – wzrasta kilkukrotnie. Kalendarz jako forma promocji sprawdzi się zarówno jako wersje naścienne, trójdzielne, czy stojakowe. Inwestując relatywnie niewielkie pieniądze, jesteśmy w stanie przyciągnąć więcej klientów niż niejednokrotnie poprzez reklamę w social media.
Dobry projekt kluczem do sukcesu
Jednak, aby odnieść oczekiwany efekt, powinniśmy stworzyć prosty, acz czytelny projekt takiego kalendarza. Pamiętać należy zatem, aby nie umieszczać na nim zbyt dużo informacji. Całość stanie się mniej czytelna, co w efekcie może przynieść odwrotny skutek do zamierzonego, odrzucając potencjalnego klienta. Wypiszmy zatem tylko to co niezbędne. Najistotniejsze jednak w całym projekcie jest czytelne oraz dobrze usytuowane logo.
To właśnie dzięki logotypowi ludzie rozpoznają naszą firmę utożsamiając ją z daną branżą. Jeśli umieścimy logo w dobrze widocznym miejscu, możemy puścić nasz projekt do druku. Wówczas kluczowy będzie czas. Prawdopodobnie miną tygodnie (o ile nie miesiące), od momentu jak wypuścimy nasze kalendarze na rynek, zanim poczujemy jakikolwiek wzrost przychodów, czy rozpoznawalności na rynku.
Kalendarze jednak przez swoją powszechność – przechodząc z rąk do rąk poszczególnych pracowników, ostatecznie dotrą w miejsca docelowe, w których to będą zachęcać swoim nienagannym projektem potencjalnych klientów.
Mówią, że reklama jest dźwignią handlu. Warto więc zadbać, aby dobry handel opierał się na dobrej reklamie. Jeśli odpowiednio poprowadzimy kampanię promocyjną naszej działalności – wprowadzając na rynek kalendarze reklamowe – zdecydowanie możemy spodziewać się z tego powodu zysków oraz zwiększenia zainteresowania naszą działalnością – a o to przecież w biznesie chodzi.
Więcej na stronie: ARP.WAW.PL