Nie każdy człowiek potrzebuje regałów sklepowych. To nie meble, które wstawia się do domu, po to, by było ładnie, miło i oryginalnie. Tu liczy się użyteczność, oczywiście również kształt, ale przede wszystkim zdolność do estetycznej ekspozycji towarów. Sklep jest przestrzenią, w której dochodzi i – w zamyśle ma dochodzić – do jak najczęstszej wymiany dóbr na pieniądze. Oczywiście, aby do tego doszło potrzebne jest spełnienie kilku warunków.
Otoczenie – marketingowy wabik na klienta.
Kiedy zdecydujemy się na otwarcie sklepu, ważnym aspektem jego funkcjonowania będzie wyposażenie. Oczywiście, utrzymane w czystości, spełniające społeczne oczekiwania norm sanitarno-higienicznych, ale tego nie trzeba nikomu już mówić. Co jest zatem potrzebne? Na pierwszy rzut, oczywiście pomysł. To, w jaki sposób my wyobrażamy sobie nasze miejsce, będzie rzutować na realizację konceptu. No i super, ale to dopiero szkic projektu, teraz musimy na coś się zdecydować.
Przegląd producentów regałów sklepowych?
Istnieje cała masa firm specjalizujących się właśnie w branży zaopatrzenia lokali służących do użytku handlowego. Poczynając od zaplecza, magazynów, po specyficzne meble o kształtach wyrafinowanych, finezyjnych. Producent regałów sklepowych często stawia na toporne rozwiązania, dokładnie takie, jakich oczekiwałby przeciętny Kowalski odwiedzając przydrożny warzywniak na przedmieściach. Producenci regałów sklepowych niekoniecznie muszą prześcigać się w pomysłach na niekonwencjonalne kształty umeblowania hal targowych, ale z pewnością każdy z nich oferuje coś odmiennego. Zdecydowanie powinniśmy spojrzeć na niejedną ofertę, przed dokonaniem ostatecznego wyboru.
Czym się kierować?
W przeważającej większości, tym co zaspokoi nasze oczekiwania będzie stosunek ceny do jakości. Żeby odkryć, że upatrzony producent regałów sklepowych jest właśnie tym, od którego bardzo chcemy coś kupić, najlepiej jest kierować się trzema podstawowymi wyznacznikami.
Jakość.
Na stronie producenta będzie dużo na ten temat. Nikt przy zdrowych zmysłach nie napisze, że oferowane przez niego meble to zbitki desek, które rozpadną się za dwa miesiące, dlatego warto przejrzeć fora, zaciągnąć języka, przyjrzeć się opiniom. Ważnym wyznacznikiem jakości z pewnością będzie informacja o czasie działania danej firmy. Producent mebli sklepowych, który charakteryzuje się długą obecnością na rynku, z pewnością jest bardziej wiarygodnym dostawcą asortymentu, niż firma, która niedawno rozpoczęła swoją przygodę z branżą zaopatrzenia.
Cena.
Nie może być tak, że zdecydujemy się na coś, co w zupełności przerasta nasze możliwości. Dobry biznesplan równoważy oczywiście aspekt kosztów, ale nie zawsze nonszalancka ekstrawagancja jest potrzebna. Tu potrzeba rozsądnej decyzji, ale w 90% naszemu sklepowi wystarczy podstawowy wystrój, w niczym nie odbiegający od typowego umeblowania, charakterystycznego dla swego przeznaczenia.
Szczegóły.
Nie od wczoraj wiadomo, że diabeł tkwi w szczegółach. Dobry producent mebli sklepowych zadbał o niuanse takie jak chociażby wykończenia gwarantujące zmniejszenie ryzyka związanego z przestrzeganiem przepisów BHP (np. zabezpieczenia narożników, rozwiązania konstrukcyjne nie prowokujące wypadków itp.), odpowiednie atesty, które dadzą pewność związaną z limitami obciążeń, a ostatecznie: odpowiedni kształt, ułatwiający ekspozycję odpowiedniego asortymentu.